Tvorba aplikací pro mobilní zařízení II. (TAMZ2)
Vyučující : Michal Krumnikl
Jde o pokračování předmětu "Tvorba aplikací pro mobilní zařízení I." Předmět se soustřeďuje na programovací techniky, které dovolují tvorbu aplikací mnohem náročnějších na technické prostředky mobilních zařízení. Jedná se zejména o aplikace intenzivně využívající multimédií a síťových rozhraní, jakými jsou například hry a synchronizační aplikace. Výuka je zaměřena na aktuální mobilní platformy - Android (2021/2022).
Prezentace přednášek je možno stahovat jen z domény vsb.cz, pro přístup do sítě TUONET je možno použít VPN koncentrátor VŠB.
Prezentace Android (2022/2023)
- Úvodní přednáška, podmínky absolvování předmětu, shrnutí mobilních operačních systémů (i)
- Architektura OS Android, Dalvik VM, vývojové nástroje (ii)
- Aplikace, Actions, Intents, Android Manifest (iii)
- Tvorba UI, View, Layout, Menu (iv)
- Ukládání dat, Shared Preferences, Internal/External Storage, SQLite (v) (Ukázková aplikace z přednášky)
- Vykreslování grafiky, tvorba her (vi)
- Síťové připojení, formátování a parsování dat (vii) (ESP8266)
- Technologie NFC (Near Field Communication)(viii)
- Vlákna, synchronizace, AsyncTask a další (ix)
- Senzory (x)
- Bezpečnost, šifrování, javax.crypto, Cipher, Key management (xi)
- Podpora multimédií - Audio, Video, přehrávání a zachytávání (xii)
- Užitečné knihovny třetích stran (xiii)
- Reverse engineeering APK a možná ochrana (xiv)
- Monetizace aplikací (xiv)
- OpenGL ES (xv)
Video ukázky (2020/2021)
Okruhy otázek ke zkoušce
Studentské projekty
- Stránka odkazů na prezentace projektů 2015/2016
- Stránka odkazů na prezentace projektů 2015/2016
- Stránka odkazů na prezentace projektů 2013/2014
Cvičení Android (2018/2019)
Ukázky základních prvků Androidu
Zdroják.cz : Vyvíjíme pro Android
Cvičení 1 - Seznámení s SDK, Hello World aplikace, Jednoduchá aktivita, layout, Button, Edittext, onClickListener
Cvičení 2 - Přepínaní mezi aktivitami, StartActivity, StartActivityForResult a Intents
Cvičení 3 - Implementace vlastního view - zobrazení čárového kódu
Cvičení 4 - Sokoban - Canvas (Screenshot)
Cvičení 5 - Sokoban - File I/O (Levely)
Cvičení 6 - ČNB XML parser, ListView (Screenshot) (Verze pro AS 2.3.3) (PNG vlajek)
Cvičení 7 - Převodník měn využívající ListView s online kurzy ČNB (Screenshot)
Cvičení 8 - Převodník měn, pokračování s offline režimem a ukládáním nastavení (Screenshot)
Cvičení 9 - Twitter (Účet #tamz2_projekty). (Screenshot)
Cvičení 10 - Práce s RAW zvuky, WAV formát
Cvičení 11 - OpenGL ES API (Screenshot)
Cvičení 12 - Databáze tankování paliva s ListView + SQLite (Screenshot 1,2,3)
Cvičení 13 - Ukázka SurfaceView, jednoduchá fyzika (Screenshot)
Cvičení 14 - Vlákna a AsyncTask (Prázdná šablona pro vlákna)
Zdrojové soubory z tutoriálů kombinované výuky (2016/2017)
Tutoriál 1 Základní kostra hry hledání min
Tutoriál 2 Aktivity, Intents, View, funkční logika hry
Tutoriál 3 Ukládání stavu hry, Shared Preferences
Další pomocné soubory
Testovací soubory (Sample size : 8-bit, encoding: unsigned, channels : 1, rate : 8000)
Tón 440 Hz,
Tón 540 Hz,
DTMF tóny 012345,
Řeč,
Řeč + 440 Hz
Zdrojové kódy
třída s Fourierovou transformaci,
třída s ukázkou filtrů
Odkazy na GIS nástroje a servery pro práci s WMS